Inlägg publicerade under kategorin Bröllop 081115

Av Ida von Rosen - 28 oktober 2008 20:28

Jag kom på i morse att jag hade glömt fixa en massa saker till bröllopet, så nu har jag beställt lila organzapåsar till riset, lila slipsar till marskalkarna och så köpte jag en tiara till mig. Det stod att det avr mörklila stenar i, men på bilden var det mörkt vinröda. Jag hoppas att det var ljuset i bilden som gjorde det, annars får jag väl skicka tillbaka den.

Av Ida von Rosen - 27 oktober 2008 23:44

Om mindre än tre veckor ska vi gifta oss, och det är typ 1000 saker vi har kvar att göra! :o

Hjälphjälphjälp!


Idag hade vi iaf möte med restaurangen, så nu börjar det utkristallisera sig nånting ur luddet vi hade innan. Kläderna är iaf klara, utom mitt ytterplagg som jag måste sy, men tyget kommer ju aldrig! Möhippan är klar (vi dansade poledance, det var skitkul!) och jag vet när svensexan är. Tårtan har vi kind of-beställt, men vi måste prata mer noga med L som ska göra den! <3

Ringen är här också, jättefin.


MEN:

Rispåsar har jag helt glömt bort, musiken är inte klar, mitt ytterplagg är, som sagt inte klart. Blommorna! Gravyr i ringen, fixa förlovningsringen, skriva festprogram, vigselprogram, bordsplacering, placeringskort, kolla upp allas allergier (eftersom jag vet en del som är allergiska som inte har sagt det)...


Och på allt det här har jag en skola också.

Av Ida von Rosen - 19 oktober 2008 22:18

Nu rä det bara drygt 3 veckor kvar till bröllopet. Jag börjar onekligen bli nervös, men mest för möhippan som jag inte vet nånting alls om. Det enda jag vet är att det antagligen händer på fredag. :o


Vi har i alla fall fixat det viktigaste:

Kläder till mig och K

Kläder till tärnorna och marskalkarna

Möte med restaurangen 27/10 kl 10.30

Möte med prästen 4/11 kl 18.00

Ring är beställd


Det viktigaste som är kvar att fixa är:

Tårta

Brudbuketter, tärnbuketter, corsage


Dessutom har vi fixat solosång till vigseln. Min syster ska sjunga "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad. Eventuellt ska K's syster sjunga "Nu är tid att leva" av Åsa Jinder. <3 <3 <3

Av Ida von Rosen - 1 oktober 2008 23:04

Första oktober. 1,5 månad tills vi gifter oss! Hur i hela friden ska vi hinna med allt?! :o

Dessutom skola, jobb, barn, förskola, hemmet mm mm mm. Jag känner mig bara lite stressad...


Att fixa snarast:

Brudgummens kläder! Tjata på K.

Tårta

Middagsmenyn

Prata med prästen om vigselakten


Fixa snart:

Musik till dansen

Livesång/diktläsning i kyrkan?


Börja fixa:

Vigselprogram

Festprogram


Och det här är bara det jag kommer på nu. Mer finns det på BT. Herregud! Tur att jag aldrig mer ska gifta mig då. :)

Av Ida von Rosen - 7 september 2008 18:15

Nu vet jag varför man ska vara ute minst ett år i förväg med bröllopsplanerna. Just nu står vi utan lokal och bröllopet är om 2 månader! Jag förstår inte riktigt hur vi ska hinna fixa nåt heller. Och inte finns det något i närheten av kyrkan heller, om vi inte kommer ner till max 45 personer, och det gör vi nog inte. Vi kan inte stryka så det blir färre än 56 personer (oss inkluderade). Panik panik! Igår mejlade jag iaf en massa lokalerbåde här och där, och jag hoppas jag får svar imorgon. vad gör vi annars? Är ute, i mitten av november?! Nä, tror inte det. Sjuter upp det. NEJ! Det VILL jag inte. *gah*


Så, om någon har en lokal i närheten av Lidingö som rymmer 56 sittande gäster och har tillgång till kök! Säg till!

Av Ida von Rosen - 27 augusti 2008 22:51

Nu har jag hittat en brudklänning, den är jättesnygg! Men jag vågar inte lägga upp en bild på den här, för tänkt om K kommer in, han vill inte (får inte?) se den innan bröllopsdagen, som för övrigt är 15/11.


Den har en ganska mjuk böljande kjol och ett liv med pärlor ovanför brösten och precis runt höften och kommer från "Högtidskläder" på Hornsgatan i Stockholm. De är förövrigt helt fantastiska på service och underbart trevliga, tillskillnad från "Stockholms brud och fest" där jag fick till svar "jamen det får du väl kolla på bilderna", men hallå, en bild talar inte om hur den är. :/

Behöver jag tala om att jag inte provade nåt där, eller gick tillbaka.


Nu är det bara K's kläder kvar (och massor av andra saker). Han velar mellan en svart (randig) bonjour och en mörkgrå (typ blommig) frockcoat. Jag röstar på frockcoaten eftersom det inte är svart och matchar marskalkernas kläder. Bonjouren ser dessutom ut som en överrock, även om den var tjusig med hatt till. Men vi får se vad han bestämmer sig för tillslut.

Ovido - Quiz & Flashcards