Alla inlägg den 3 september 2008

Av Ida von Rosen - 3 september 2008 15:01

Nu är vi mitt uppe i inskolningen på Vidars nya förskola. Idag var tredje dagen och allt går på räls. Hans inskolningspedagog är fantastisk och en gång under de här tre dagarna har Vidar tittat åt oss, men det var egentligen inte oss föräldrar han sökte upp, utan Svante. Svante satt och byggde med en klossclown och Vidar fick syn på honom och kom och tittade vad Svante gjorde. Men förutom det har jag inte sett röken av Vidar under de här tre dagarna. Imorgon ska vi lämna för första gången, eller vi och vi, K kommer lämna, för jag sak vara i skolan. Eventuellt kommer jag nån minut sent och lämnar också, men jag vet inte.


Skolan ja, det går bra, men det är mycket att göra. För att hinna med har jag nu satt upp att jag ska plugga 2 timmar varje dagt må-fr, och även helgerna när det behövs. Det blir 10-14 timmar utöver det vi är i skolan. Sen läser jag alltid en del litteratur till och från skolan, så det är i princip en timme per dag det också. Jag hoppas det räcker, för om tre veckor ska första examinationen vara inne. Två dagar senare är det gruppredovisning, som ska lämnas både muntligt och skriftligt. *pust*

Ovido - Quiz & Flashcards