Alla inlägg den 15 september 2008

Av Ida von Rosen - 15 september 2008 13:55

För nån timme sen hörde jag en helikopter, och får att distrahera min, då väldigt hungriga, ettochetthalvtåring gick vi ut på balkongen och såg en lågt (så lågt att man inte ens behövde anstränga sig för att läsa polis på undersidan) och långsamt flygande polishelikopter.


När K kommer hem med pizza till lunch berättade han att han såg ett par polisbilar också. Så in på nätet och kolla, och självklart, med stora (nåja) bokstäver: "Värdetransportrån i Jordbro". Än en gång är jag oerhört glad över att vi inte bor närmare centrum, för just här märker man ingenting av stöket som kan vara runt centrum, men nej, jag vill inte bo kvar här när barnen blir större. Just nu är det idylliskt, men om ett några år, när barnen börjar närma sig 10-12, då vill jag inte bo kvar här.


Nu verkade det här gå rätt lugnt till, ingen skadad och så, men man blir ändå skakad, särskilt som det för nåt halvår-år sen var en bomb utplacerad i ett hus 500 meter härifrån.

Ovido - Quiz & Flashcards