Alla inlägg den 29 september 2008

Av Ida von Rosen - 29 september 2008 14:58

Jag vet, jag är vuxen. Jag ska kunna koncentrera mig. Men det är så svårt. Kanske inte att koncentrera sig per se, men att koncentrera sig på just en sak i taget och inte flacka runt.


När jag sitter på biblioteket eller unuversitetet och pluggar så tycker jag att det borde vara lätt att koncentrera sig på boken som jag har framför mig, det finns ju inget annat att göra. Men ändå. Tankaarna flyger iväg, ch helt plötsligt får jag läsa om flera sidor för att jag inte har nån aning om vad det var jag just läste. Hemma är det samma sak. Jag läser och läser, men så flyger tankarna iväg, och så får jag läsa om. Det är så tradigt, och jag vet inte hur jag ska komma ifrån det. Förslag?


I övrigt ska vi ut på VFU om två veckor, men redan nästa vecka har vi fältstudier, jag hoppas det hjälper koncentrationen lite. Fast då ska jag å andra sidan koncentrera mig på att dokumentera och analysera, men det är nog inte lika svårt. Praktik är lättare än teori lixom.


Om 3,5 år är jag klar! :)

Ovido - Quiz & Flashcards