Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Ida von Rosen - 11 oktober 2008 10:53

Jag pratade med K precis när han kliver på tunnelbanan vid t-centralen. En stund senare försvinner han bara, jag hör tunnelbanesuset, men han verkar inte höra mig. Det är sånt som händer rätt ofta med mobiler, så jag tänker inte mer på det, uten lägger på och ringer upp en stund senare. Då går det fram en massa signaler, men ingen som svarar. Samma sak ytterligare fem minuter senare.


Sen ringer jag mamma, och pratar med henne, eftersom hon hade ringt igår och jag hade missat det. Vi pratar i kanske tio minuter, och när vi har lagt på ringer K.


Det visade sig att han hade tappat telefonen ut genom de stängande dörrarna, ner på spåret, vid Östermalmstorg.


Så himla typiskt! Jag tror det är typ femte telefonen han har bort under tiden vi har varit tillsammans... Han skulle i alla fall stanna till vid Östermalmstorg och kolla om den var kvar. Jag misstänker att den inte kommer vara det, så jag har spärrat numret nu, för säkerhets skull.


Men det är så himla typiskt. Och det finns inte en chans att vi har råd med en ny telefon heller, inte just nu. :/

Ovido - Quiz & Flashcards