Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Ida von Rosen - 20 oktober 2008 22:14

I morse vaknade jag med mos i huvudet. Jag är snorig och förkyld, men tillräckligt pigg för att gå till VFU'n. Så jag åkte dit och var där och gjorde nog inte så mycket som jag borde ha gjort, men jag skyller på att jag är på g att bli sjuk.


Sen var det annat efter VFU'n så vi var hemma vid åtta, och så ner med barnen i säng, ringa till folk som inte har svarat på inbjudningarna. Sen sätta sig ner och skriva på den muntliga examinationen som vi ska ha på torsdag. Jag sprider ut papprena och läser uppgifterna, och fattar inte ett dyft. Det känns som att jag inte har läst böckerna, fast jag har det. Det känns som att jag skulle behöva läsa de igen, men jag hinner inte. Examinationen är på torsdag, idag är det måndag, på onsdag är jag borta hela kvällen. Så jag har idag och imorgon att skriva, och jag fattar inte ett dyft av det som står. Dessutom, eftersom jag är borta mellan 7.45 och 16.30, och dels är på en förskola hela dagen, och dels har barn själv så kan jag inte sitta längre än till 22, för sen stupar jag. Så jag har, i princip, 2 timmar att sitta på kvällen för sen är jag för trött. Jag misstänker att det blir ett U på den här uppgiften. :(


Men helt seriöst. Hur är det tänkt att man ska fixa 6,5 timmes arbetsdag, 5 dagar i veckan och ändå kunna sitta och plugga 4 timmar per dag? Studielivet är inte gjort för studenter med barn va?!

Ovido - Quiz & Flashcards