Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Ida von Rosen - 25 augusti 2008 21:24

Idag var det dags att börja skolan igen efter ett år och åtta månder hemma. Det började inte så bra med et kaotisk natt med massa ammande, så jag var trööööött på morgonen, men efter en dusch var det ok. Sen kom jag hemifrån fem minuter sent, så det var bara tack vare ett lite försenat tåg som jag hann med rätt tåg. Jag kom i alla fall fram i tid och registrerade mig duktigt och så.


Träffade systerns (påp-Ankaan) polare A, så vi umgicks under dagen. Det var trevligt. Sen upptäckte jag att skorna jag hade på mig var sjukt obekväma. Sista föreläsningen var på två timmar utan paus, skönt att det bara var en introduktionsföreläsning, så det inte gjorde så mycket att det mest var ludd i huvudet i slutet.


På vägen hem hade jag bestämt mig för att jag skulle ta bussen, men då ringer K och säger att jag ska gå och köpa ost för det är slut och vi ska äta tacos. Jahapp, stackars fötterna. Efter 10 meter tog jag av mig skorna och gick barfota. :p


Gick förresten förbi optikern för att justera glasögonen på vägen hem, det gick sådär. de är raka och fina nu, men det är en liten lödning som har släppt, så de kan bli snea fort igen, så hon rekommenderade att jag skulle byta fronten, men det får jag göra sen, nu har jag inte råd att lägga ut 225 kr, även om det skulle vara värt det. Glasögonen sitter ju ihop iaf...


Ramlade in på Granit, Lindex och Wedins också. På Granit blev det en superskön svart tröja, modell långärmad T, till mig och en snygg svart i farfarsmodell till Vidar. Ekobomull såklart. Köpte en tvålkopp och ett pärmregister också, trodde jag, det var en flikmapp. Nåja... På Lindex blev det nånting som jag inte ska skriva ifall K läser, det är till bröllopet iaf. Provade ett par supersnygga jeans också, med de får jag köpa nån annan gång. Wedins hade slutspurt på sin rea, men där hittade jag ingenting snyggt. Jag vill ha ett par lågklackade snygga höstskor, får fortsätta leta och använda mina utslitna, sex år gamla jumpadojjor så länge. Aja.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards