Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Ida von Rosen - 29 augusti 2008 22:41

Jag fick pengar från csn igår, och idag plockade jag ut dem. CSN skickade en utbetalningsavi från Swedbank, trots att jag har pluggat med studiemedel tidigare. Korkat tycker jag, från nästa månad kommer de in på mitt konto iaf.


Sen gick jag lite och kikade i butiker, innan jag skulle iväg till Nordea, och hamnade på Thriumph. Där såg jag en supermysig bh, och frågade om den fanns i d-kupa, men nä, den gick bara upp till c. Trist. Sen pratade jag lite med expiditen och fick hjälp med mätning och provning, och fick fatt på en supersnygg superskön bh i exakt rätt storlek. 70F. Inte konstigt att jag aldrig får fatt i nån skön bh när jag provar själv när jag provar helt fel storlek. det är nog förövrigt den dyraste bh jag har köpt också, 399 kr. Men det var det värt. Fast med det priset får det nog bli en bh/månad annars kommer jag bli ruinerad, och jag vill verkligen byta ut alla mina utslitna, uttänjda amningsbhar nu. Och alla utslitna, uttjänta amnings- och mammaledigkläder... Jag skulle helt enkelt behöva byta ut en stor del av min garderob. Aj. Dyrt.


Dessutom behöver Vidar ett nytt regnställ, en ryggsäck och en liten vattenflaska. Svante behöver nya skor. K behöver nya civila kläder (byxor, t-shirts, tröjor). Jag behöver en ny höst- och vinterjacka också. Och regnkläder, och eventuellt vinterkängor eftersom mina fötter har blivit större efter barnen och de nuvarande trycker lite. :/


Det är dyrt när hela familjen behöver nya kläder samtidigt... :S

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards