Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Ida von Rosen - 23 februari 2009 10:30

Nu har det börjat. Vardagspusslet.


Imorse var det inga problem. Både jag och K börjar sent. Jag går i skolan 13-16, K jobbar 16.35-24.56 I eftermiddag blir det problem dock. Förskolan stänger 16.30, men K hämtar barnen 15. Jag är inte hemma förrän 17, och K behöver åka 15.45 Hur löser man det?


Svaret är farmor. Vi har sån tur att våra föräldrar bor hyfsat nära och K's föräldrar är pensionärer. Barnens farmor följer med och hämtar barnen och är här tills jag kommer hem.


Imorgon och på onsdag hjälper min lillasyster till och hämtar.


K jobbar sent den här veckan och nästan hela mars. Tillsammans med korta öppettider på barnens förskola blir det mycket pusslande, och lättlagad mat.


Idag har jag i allafall hunnit med både brödbak och plugg. Skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards