Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Ida von Rosen - 16 januari 2009 23:43

Idag klockan 10 ungefär kom första omgången post. Där fick jag ett brev från Kreditor. Inte så märkligt eftersom jag ofta handlar från företag som anlitar Kreditor. Det här var dock en faktura på en påminnelseavgift på 50 kronor, på en faktura som hade förfallodag 2008-08-22. Jag tänkte att de kankse bara hade missat att fakturera påminnelseavgiften, det är ju sånt som händer.


Två timmar senare kom nästa omgång post. Där i fanns ytterligare ett brev från Kreditor. När jag öppnar det är det ett inkassokrav på påminnelseavgiften. Då blev jag sur och kastade mig på telefonen. De kan ju inte skicka ut ett inkassokrav dagen efter påminnelseavgiften! Utskriftsdatumen var 14 respektive 15 januari.


När jag har gjort ungefär 100 val ber den automatiska rösten mig att knappa in fakturanumret vilket jag gör. Rösten informerar då att fakturan redan är reglerad och att det inte finns något resterande belopp. Jag blir ännu mer konfyus och väntar på att få prata med kundservicen.


Efter en stund svarar en kille på mitt samtal och jag börjar förklara situationen. Då hör jag hur han tar ett djuot andetag och sen rabblar han jättesnabbt.

-Jag ser din faktura här. Det här är bara vårt fel duskaabsolutintebetalanåntingförlåtdetharblivitett
feldetärbaraattrivafakturanjagberjättemycketomursä
kt.

-Jaha, jättebra, då vet jag. Tack. avslutade jag samtalet smått chockad.

Ovido - Quiz & Flashcards