Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Ida von Rosen - 25 januari 2009 22:10

Idag var jag med min lilla 3-åring V på 6-årskalas. Flickan som bjöd in hade bjudit hela avdelningen på förskolan och nästan alla var där.


Eftersom V vaknade från middagsluren kl 12.45 och vi skulle vara på kalas 13.00 fick jag ringa och säga att vi kom sent. Det var inga problem och vi var där 13.30 Först var V jätteblyg och när N såg att vi hade kommit ville hon nästan lyfta in V till sin plats, men V bölev jättegrumpig och jag fick övertala honom länge att vi skulle sitta och äta tårta, som V inte ville ha. Han ville hellre ha en kaka och efter halva var han mätt och gick därifrån. Efter tårtan tinade han upp och sprang omkring och tittade på allt och åt popcorn. En flicka kom fram och lyfte upp V och V skrattade och sa "hon bär mig". Är man minst så är man! (V har varit avdelningens bebis nu i höst eftersom han har varit yngst, han fick till och med dispens för att börja tre månader tidigt på stora avdelningen.)


Sen var det  disco och V dansade lite grann, presentutdelning och fiskdamm. I fiskdammen fick de fiskar gjorda av toarullar och inslagna i papper. Tyvärr glömde jag ta kort, men det var fantastiskt bra gjort!


När vi kom hem var V jättetrött och till Bolibompa var det lite gråt och napp och vila på kudden.


På väg till kalaset var vi på väg att halka av vägen. Det var skridskobana på vägen och i en kurva tappade vi greppet helt och gled en bra bit, trots dubbdäck. Det var riktigt läskigt. Tack och lov hade de sandat mer när vi skulle hem igen.

Av Ida von Rosen - 25 januari 2009 22:04

Alla vet väl redan att Blondinbella åkte ur "Let's dance" i fredags. Jag tycker nästan att det är lite synd. Carl-Jan eller George trodde jag skulle åka ut, men jag hoppades att Kitty skulle åka.


Min absoluta favorit är Magnus Samuelsson. <3


Förresten är jag bra glad att Magnus Carlsson åkte ur "Körslaget". Synd bara att Robert Wells åkte gången innan. Hoppas Hanna Hedlund vinner!


Jo, det här är de två teveprogram jag följer. Mythbusters på Discovery channel brukar jag också titta på, men det är mycket repriser nu tyvärr.

Ovido - Quiz & Flashcards