Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Ida von Rosen - 19 januari 2009 22:29

Några fler barn är inte på gång förrän om sådär 3-3,5 år. Men namn kan man alltid roa sig med.


Flicknamn:

1. Doris (gillar inte K) 

2. Tova 

3. Ethel 

4. Ester 

5. Vera 

6. Signe 

7. Saga (börjar bli för vanligt)

8. Edit

9. Astrid 

10. Sigrid


Pojknamn:

1. Lage (som K inte gillar)

2. Hilding (som K typ avskyr)

3. Linde-Lo (se ovan)

4. Tyke

5. Trym

6. Evert

7. Love

8. Loke

9. Eilert

10. Edvard

Av Ida von Rosen - 19 januari 2009 22:25

Jag skrev väl i förra veckan om mejlet från Cirkör där det stod att det var ungefär en termins väntetid till deras kurser?


Idag ringde de i alla fall och frågade om jag ville ha plats i deras vuxenkurs from 7/2. JA! svarade jag så glatt och överraskat att hon på andra sidan lät lite chockad.


Tyvärr kan jag inte 7/2. Men 14e blir det start. Nu är det till att leta barnvakt bara.

Av Ida von Rosen - 19 januari 2009 22:19

I helgen har jag inte bloggat alls, det har vart så mycket annat. A'2 var här och gästade och hjälpte oss att passa barnen när vi skulle städa förskolan på lördagen. Vilket innebär att vår städvecka är slut! Det är skönt, även fast det inte var så jobbigt som jag fruktade.


På kvällen efter städningen skulle vi myse hemma, trodde vi. Sen ringde K's jobb och undrade var han var nånstans. Han skulle ha börjat jobba 18.26, de ringde 19.05 ungefär. Så kan det gå. K var på jobbet vid 19.35 sen dröjde det till 22 innan han fick köra nåt tåg eftersom det första, som han missade, var ett långt tåg.


Söndagen tog vi det bara lugnt hemma, och bakade bröd och städade lite. Jag har inte köpt bröd på nästan två veckor nu! Dessutom har vi ätit grönsaker till både lunch och middag i nästan två veckor också. Jag tror fortfarande inte att någon av oss får i sig 500 g frukt och grönt varje dag, men betydligt mer än förut.


Jag är glad över det. Nu behöver vi bara komma in i städrutinerna igen så blir allt frid och fröjd.

Ovido - Quiz & Flashcards