Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Bloggfri helg

Av Ida von Rosen - 19 januari 2009 22:19

I helgen har jag inte bloggat alls, det har vart så mycket annat. A'2 var här och gästade och hjälpte oss att passa barnen när vi skulle städa förskolan på lördagen. Vilket innebär att vår städvecka är slut! Det är skönt, även fast det inte var så jobbigt som jag fruktade.


På kvällen efter städningen skulle vi myse hemma, trodde vi. Sen ringde K's jobb och undrade var han var nånstans. Han skulle ha börjat jobba 18.26, de ringde 19.05 ungefär. Så kan det gå. K var på jobbet vid 19.35 sen dröjde det till 22 innan han fick köra nåt tåg eftersom det första, som han missade, var ett långt tåg.


Söndagen tog vi det bara lugnt hemma, och bakade bröd och städade lite. Jag har inte köpt bröd på nästan två veckor nu! Dessutom har vi ätit grönsaker till både lunch och middag i nästan två veckor också. Jag tror fortfarande inte att någon av oss får i sig 500 g frukt och grönt varje dag, men betydligt mer än förut.


Jag är glad över det. Nu behöver vi bara komma in i städrutinerna igen så blir allt frid och fröjd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida von Rosen - 5 mars 2009 11:37

Från och med idag hittar ni mig på:   http://zandrama.wordpress.com   Jag hoppas såklart att ni fortsätter följa mig och min jakt på ett miljövänligt liv.   So long!  zandrama ...

Av Ida von Rosen - 4 mars 2009 22:20

Nu har vi skrivit kontrakt på huset. Inflyttning om knappt 4 månader.   Dags att sälja lägenheten. I helgen blir det till att städa, för på måndag är det fotografering. 15 och 22/3 är det visningar här och så hoppas vi såklart att lägenheten säljs så...

Av Ida von Rosen - 2 mars 2009 22:22

Väldigt läskigt och samtidigt väldigt spännande är det. Det är inte klart till 100%, men på onsdag morgon skriver vi kontrakt på ett rad/kedjehus 400 meter från där vi bor nu.   Precis utanför tomten finns en sandlåda och lite gungor. Lagom långt bo...

Av Ida von Rosen - 1 mars 2009 23:35

Enligt kalendern är det vår nu.   Ute är det -6,6 grader kl 23.30 och nästan 2 dm snö.   Enligt SMHI är det vår när dygnsmedeltemperaturen ligger över noll grader.   I solen på dagarna märks det att våren är på gång, likaså på humöret.   Imorgon, oc...

Av Ida von Rosen - 25 februari 2009 23:31

Gårdagen kom med dödsbud. En nätbekant somnade in 16/2 efter att ha kämpat mot cancer.   Efter sig lämnade hon man och tre små pojkar.   Det är tomt. Trots att vi knappt kände varandra är det tomt. En mamma, vän, fru, och förebild har gått vidare all...

Ovido - Quiz & Flashcards