Alla inlägg den 4 november 2008

Av Ida von Rosen - 4 november 2008 09:30

Kommer ni ihåg examinationen som jag skrev om för ett par veckor sen (http://zandrama.bloggagratis.se/2008/10/20/1040876-mos-i-huvudet/ samt http://zandrama.bloggagratis.se/2008/10/21/1043148-sjuk/)? Jag fick iallafall tillbaka den förra veckan, och blev inte bara godkänd, jag fick till och med näst högsta betyget! B! :D


På universitetet har man gått över på en sjugradig betygsskala där A-E är godkänt och A är högst, samt betygen Fx och F är underkänt. Fx betyder att man bara behöver koplettera, F att man behöver göra om hela uppgiften.


Jag fick alltså ett B! Jag är helt överlycklig. Dessutom lämnade jag in uppgiften sju minuter innan deadline och hann inte läsa igenom, och fick bara en liten anmärkning. Så det var inte helt långt ifrån ett A. :D

Av Ida von Rosen - 4 november 2008 09:20

Här skiner solen, och jag ska snart till skolan. Väcktes kl sju, det är så skönt att inte behöva gå upp med barnen när de vaknar ungefär en halvtimme innan. Men oj vad trött jag var! Jag har varit helt sanslöst trött de senaste morgnarna. Ibland önskar man att det var som det var innan man hade barn, när man kunde sova till 10 utan problem när man började sent, eller inte började alls...


Kontentan är nog egentligen att jag måste gå till sängs tidigare, men oavsett sovdags så måste man väl få drömma om sovmorgnar.


Förresten så får Svante plats på Vidars förskola i januari! Hurra hurra! :D

Ovido - Quiz & Flashcards