Alla inlägg den 20 november 2008

Av Ida von Rosen - 20 november 2008 21:05

...så är det nån som kräks igen. Jag blir GALEN!

Av Ida von Rosen - 20 november 2008 14:08

Det har varit en stressig vecka efter bröllopet. Mycket skola, och sjukdomar. K hämtade V på förksolan i tisdags efter att de hade ringt och sagt att V hade kräkt ner sig två gånger. :(

Sen fortsatte han kräka hela dagen, och kräktes sista gången runt 19 på kvällen. Igår började jag må dåligt, men jag slipper i alla fall kräka. K har varit orolig i magen, men tine mer än så, så nu väntar jag på att S ska bli sjuk också. :/


Igår var jag på PO-dagen i Sturebyskolan i Stureby. det var väldigt givande, särskilt att få prata med åk 9-elever om hur en bra lärarare ska vara. Jag blev väldigt sugen på att undervisa på högstadiet. Över huvudtaget så velar jag väldigt mycket nu om vad jag ska bli. Det finns ju så mycket kul att välja på. Men jag tror att jag kommer fortsätta med fsklärarutbildningen och tröttnar jag på att arbeta i förskolan så kan jag säkert komplettera då, eller börja på en helt ny utbildning. Tur för mig att jag inte är så gammal än...


Bröllopet blev förresten helt fantastiskt. Enda smolket i bägaren där var att så många åkte hem tidigt. Men å andra sidan kom vi tidigare till hotellet och kunde sitta där och slurpa mer champagne då. Vi har fått fantastiska bilder av vår fotograf, även om de är oredigerade ännu eftersom hon åker bort i fem veckor nu. Men någ bild ska jag väl lyckas lägga upp i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards