Alla inlägg den 24 november 2008

Av Ida von Rosen - 24 november 2008 19:59

Jag har pluggat drygt en halv termin nu, och har tappat motivationen fullständigt! Det enda som fokuseras under utbildningen, hittills, är problem! Problem, problem, problem... Varje gång jag åker hem från skolan är jag sur, grinig och låg och vill bara gömma mig under ett täcke och inte komma fram. Jag har dessutom, i princip, fått veta att mina barn aldrig kommer lära sig nåt i skolan, inte ens om de har mvg i alla ämnen, eftersom vi bor i fel område. Dessutom är alla lärare på hela skoan negativa till den nyuvarande regeringen. Men hallå?! Det är väl inte lärarutbildarnas uppgift att prångla på oss deras egna politiska åsikter? Självklart kommer politiken in när man läser till lärare, men det är väl inte meningen att man ska behöva lyssna på massa kritik av den nuvarande regeringen när man är på ett seminarie eller en föreläsning som handlar om något helt annat?


Just nu känner jag att jag varken vet ut eller in. Jag funderar på att söka en massa arbeten samtidigt som jag fortsätter plugga och se var jag hamnar. Men samtidigt så är det ju det här jag vill göra, och då vill jag gärna ha en adekvat utbildning, och faktum är att det är bra mycket lättare att få arbete som förskollärare än som barnskötare. Men just nu är det så förbenat tungt! *gah*


(Nu ska jag ta tag i examinationsuppgiften som ska vara inne på onsdag kl 16.00)

Ovido - Quiz & Flashcards