Alla inlägg den 28 november 2008

Av Ida von Rosen - 28 november 2008 23:19

Jag förstår inte varför det alltid ska bli så stressigt när man ska ha kalas. Hela den här helgen är full med kalas eftersom V fyller 3 år imorgon.


Lördag 15.00 kommer släkten och ska fira. Innan dess ska vi hinna baka lussebullar, städa köket, hallen, barnrummet, toaletterna och sovrummet, dammsuga, duka och duscha. Och gärna hinna fira V lite själva med varm choklad och paketöppning.


Sen behöver vi nog inte göra så mycket på lö kväll, utom att göra det vanliga plocket, betala räkningar och titta på "Stjärnor på is".


Söndag kl 10 kommer Vs kompisar, totalt 6 barn med föräldrar, men eftersom de kommer efter släkten så behöver jag inte städa innan, däremot plocka fram och duka osv. Efter kalaset krävs det nog mer städning dock...


Kalaset kommer förresten gå i "Nalle Puh"-tema. V är inne i en rejäl "Lalle Puh"-period just nu. Förutom det kommer vi inte göra nåt avancerat. Jag funderar på fiskdamm dock, men vi får se.

Av Ida von Rosen - 28 november 2008 12:27

Jag får väl erkänna det då. Jag har blivit bloggberoende.


Dels är det vansinnigt roligt att skriva i bloggarna (den här och zandramapyssel) och dels är det fruktansvärt beroendeframkallande att läsa bloggar. Min bloggbevakningslista blir längre för varje dag. Jag är förtappad!

Ovido - Quiz & Flashcards