Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Nu är det engelska som gäller

Av Ida von Rosen - 22 januari 2009 23:39

Yes, jag fick plats i kursen "Early childhood education" som ges parallellt med, och är ekvivalent med, de svenska kurserna "Pedagogiska miljöer och teoretiska perspektiv" samt "Förskoledidaktik med inriktning mot naturvetenskap".


I den klass jag kommer läsa med resten av terminen är det nästan bara utbytesstudenter, och de kommer från hela världen. Det är underbart! Länderna som är representerade är:

USA

Finland

Tyskland

Schweiz

Ryssland

Uganda

Peru

Filippinerna

Pakistan

och Sverige


Det är verkligen jätteroligt att få erfarenheter av förskolor (barnomsorg) från andra delar av världen, speciellt eftersom jag drömmer om att få studera eller arbeta utomlands.


I klassen finns det dessutom väldigt roliga personer och fokus ligger på att lära känna varandra, vilket gör att jag har fått upp motivationen lite igen. Nu ska jag bara läsa ikapp en hel massa. Igen.

 
 
Naom

Naom

23 januari 2009 00:50

Grattis till ditt val av yrke ! Finns inget bättre !!
N

http://n-a-o-m.bloggagratis.se

 
zandrama

zandrama

26 januari 2009 09:21

Tack!

http://zandrama.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida von Rosen - 5 mars 2009 11:37

Från och med idag hittar ni mig på:   http://zandrama.wordpress.com   Jag hoppas såklart att ni fortsätter följa mig och min jakt på ett miljövänligt liv.   So long!  zandrama ...

Av Ida von Rosen - 4 mars 2009 22:20

Nu har vi skrivit kontrakt på huset. Inflyttning om knappt 4 månader.   Dags att sälja lägenheten. I helgen blir det till att städa, för på måndag är det fotografering. 15 och 22/3 är det visningar här och så hoppas vi såklart att lägenheten säljs så...

Av Ida von Rosen - 2 mars 2009 22:22

Väldigt läskigt och samtidigt väldigt spännande är det. Det är inte klart till 100%, men på onsdag morgon skriver vi kontrakt på ett rad/kedjehus 400 meter från där vi bor nu.   Precis utanför tomten finns en sandlåda och lite gungor. Lagom långt bo...

Av Ida von Rosen - 1 mars 2009 23:35

Enligt kalendern är det vår nu.   Ute är det -6,6 grader kl 23.30 och nästan 2 dm snö.   Enligt SMHI är det vår när dygnsmedeltemperaturen ligger över noll grader.   I solen på dagarna märks det att våren är på gång, likaså på humöret.   Imorgon, oc...

Av Ida von Rosen - 25 februari 2009 23:31

Gårdagen kom med dödsbud. En nätbekant somnade in 16/2 efter att ha kämpat mot cancer.   Efter sig lämnade hon man och tre små pojkar.   Det är tomt. Trots att vi knappt kände varandra är det tomt. En mamma, vän, fru, och förebild har gått vidare all...

Ovido - Quiz & Flashcards