Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Inte ger jag upp så lätt!

Av Ida von Rosen - 25 november 2008 14:57

Nu sitter jag och skriver examinationen (hemtentan). Första delen som handlar om läroplansreformer under 1990-talet och utbildningspolitisk förändring under 1900-talet) är avklarad och är på ungefär 750 ord. Nu är det två uppgifter kvar, den ena handlar om konstruktion av kön i läroverken mellan 1927 och 1960 samt idag och den sista handlar om hur skolor kan vara så olika. Jag har just suttit och druckit te och samlat stoff om könskonstruktion, och ska börja skriva strax. Banne mig om jag inte får godkänt! Så det så!


En kompis påpekade en gång hur jobbigt det är med mig som alltid börjar med att ge upp innan jag kan ge järnet. Men det har väl nåt med att det är lättare att slå underifrån?! För det är ju jobbigare om man försväntar sig att nåt ska gå bra och misslyckas, än tro att det ska gå åt pipsvängen och sen lyckas. Men jag tycker synd om min omgivning...


Men wtf; nu ska jag banne mig klara den här utbildningen! Så det så!

 
 
Sofia

Sofia

25 november 2008 15:29

Jag känner igen mig som tusan! Men ibland måste man helt enkelt inse att man är bättre än man tror :D

http://sofiasko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida von Rosen - 5 mars 2009 11:37

Från och med idag hittar ni mig på:   http://zandrama.wordpress.com   Jag hoppas såklart att ni fortsätter följa mig och min jakt på ett miljövänligt liv.   So long!  zandrama ...

Av Ida von Rosen - 4 mars 2009 22:20

Nu har vi skrivit kontrakt på huset. Inflyttning om knappt 4 månader.   Dags att sälja lägenheten. I helgen blir det till att städa, för på måndag är det fotografering. 15 och 22/3 är det visningar här och så hoppas vi såklart att lägenheten säljs så...

Av Ida von Rosen - 2 mars 2009 22:22

Väldigt läskigt och samtidigt väldigt spännande är det. Det är inte klart till 100%, men på onsdag morgon skriver vi kontrakt på ett rad/kedjehus 400 meter från där vi bor nu.   Precis utanför tomten finns en sandlåda och lite gungor. Lagom långt bo...

Av Ida von Rosen - 1 mars 2009 23:35

Enligt kalendern är det vår nu.   Ute är det -6,6 grader kl 23.30 och nästan 2 dm snö.   Enligt SMHI är det vår när dygnsmedeltemperaturen ligger över noll grader.   I solen på dagarna märks det att våren är på gång, likaså på humöret.   Imorgon, oc...

Av Ida von Rosen - 25 februari 2009 23:31

Gårdagen kom med dödsbud. En nätbekant somnade in 16/2 efter att ha kämpat mot cancer.   Efter sig lämnade hon man och tre små pojkar.   Det är tomt. Trots att vi knappt kände varandra är det tomt. En mamma, vän, fru, och förebild har gått vidare all...

Ovido - Quiz & Flashcards