Alla inlägg den 8 december 2008

Av Ida von Rosen - 8 december 2008 21:50

Jag kom på att jag ville skryta lite. Det här tornet byggde min 3-åring för nån vecka sen. Visst är det fint!

Av Ida von Rosen - 8 december 2008 21:43

Sen är det jullov! Hurra hurra!


Kanske behöver jag ta mig in till skolan på fredagen eller måndagen efter för att hämta tentan, för även om jag blir godkänd vill jag veta vad det finns för kommentarer på bedömningsmallen.


I helgen har jag förresten inget alls planerat. Såååå skönt! Dessutom har jag beställt sovmorgon på lördag.


VFU (verksamhetsförlagd utbildning) på onsdag och torsdag. Uppgiften är att observera ett didaktiskt scenario. På normal svenska betyder det att vi ska observera ett möte mellan pedagog och barn. Jag tänkte observera samlingar, på- och avklädningssituationer och matsituationer. Då har jag lite att välja mellan när jag ska skriva rapporten sen. Rapporten ska bestå av max 5 A4-sidor, och vara inne 16/1.


Ett tal ska vi också skriva, men inte hålla, eller vi ska "övningshålla" det. En stor del av kursen handlar nämligen om retorik.  Just nu minns jag inte vad det skulle handla om... Det ska också vara inne 16/1. Jag kommer nog få plugga lite i jul också.


Over and out. Jag ska försöka sy, eller iaf klippa lite.

Ovido - Quiz & Flashcards