Alla inlägg den 15 december 2008

Av Ida von Rosen - 15 december 2008 13:33

Eller:

Att inte få nånting gjort på en hel dag.


Jag sitter här med en bok brevid mig. Den är visserligen på engelska, men ändå väldigt lättläst och lätt att ta till sig. I menyn nertill har jag min rapport öppen. Jag har flera andra böcker också som jag ska läsa, men som ligger på ett annat ställe. V är i förskolan, S och K har varit borta sen de lämnade V. Förutsättningarna är med andra ord ideala. Så varför får jag ingenting gjort?


Antagligen är svaren dessa:

  • Jag har tillgång till internet även på den lilla datorn
  • Det finns 10000 roligare saker att göra hemma
  • Jag ligger så mycket efter i skolarbetet att jag inte vet var jag ska börja
  • Jag har kört fast i rapporten

Det enda rätta attgöra är att ta sig i kragen och sätta igång.


Men hur?

Ovido - Quiz & Flashcards