Alla inlägg den 31 december 2008

Av Ida von Rosen - 31 december 2008 12:27

Nu är det 1,5 timme kvar till år 2009. Vi firar det hemma med min pappa . På menyn står:

Blinier med gräddfil, röd stenbitsrom (som egentligen borde heta kvabbsorom då stenbit är hanen av arten sjurygg, honan heter kvabbso) och rödlök

Teriyakilax med sesamfrö

Chokladmousse med vita chokladflarn


samt såklart mousserande vin. I år heter de två vi har:

Couly-Dutheil Brut de Franc och Henkel Trocken Piccolo dry sec från Tyskland


Om systemet har öppet när vi kommer dit blir det antagligen ett vitt vin till maten också.


Nog om detta. Nästa år har jag inga större förväntningar på. Förhoppningsvis får vi lite större ekonomiskt utrymme då K börjar jobba igen i mitten av februari. Lilla S börjar på förskola 26 januari och jag fortsätter plugga.


Mina nyårslöften är:

Börja träna. Köpa träningskort på Torvalla Simhall samt anmäla mig till Cirkus Cirkörs terminskurs för vuxna.

Inte ha så dåligt mammasamvete. Det är bra för barnen att lära känna andra personer och det är skönt för mig och K att få göra saker på tu man hand ibland. Dessutom tycker barnen det är kul att ha barnvakt.


Gott Nytt År!

Ovido - Quiz & Flashcards