Alla inlägg den 12 december 2008

Av Ida von Rosen - 12 december 2008 21:54

V deltog i sitt livs första Luciatåg idag på förskolan. Det var jättefint när de kom in. Han gick hand i hand med en femårig tärna, och ställde sig jättefint. Jag satt precis brevid honom och när han fick syn på mig satte han sig i mitt knä istället. Sen var han sur och grinig hela Luciauppträdandet igenom, trots att han satt i mitt knä. Orsak: han hade inte sovit. Det är egentligen bra, han behöver sluta sova middag, men han blir så trött på eftermiddagarna. Luciatåget var i alla fall jättefint, de sjöng jättebra, även småttingarna. Fika med glögg, pepparkakor, lussekatter och sånt.


Sen på kvällen skulle jag ha en Blingovisning hemma (för er som inte vet så säljer jag ekologiska kläder för Blingo) och hade temat den som julmysvisning. 5 personer hade sagt att de skulle komma. I förmiddags fick jag veta att 2 personer var sjuka. Runt 16.30 fick jag veta att en tredje person inte kunde komma eftersom hennes man var tvungen att jobba över. En kvart efter att visningen skulle ha börjat fick jag veta att en fjärde person hade magsjuka, hon hade glömt att ringa. Totalt kom en person och hennes lillasyrra. Så kan det gå... Trevligt och mysigt hade vi iaf med glögg, pepparkakor och lussekatter och levande ljus. Visningen var lite senare än vad jag brukar ha visningar, men det var skönt att kunna duka fram på vardagsrumsbordet. Det såg så mycket mer julmysigt ut då.


Nu saknas bara mer julpynt. Jag ska försöka fixa julpynt på mellandagsrean inför nästa år, för jag saknar massa småpynt här och var. Julgranen hugger vi 20/12 hos K's moster som har egen mark med bland annat en massa granar.

Ovido - Quiz & Flashcards