Alla inlägg den 17 december 2008

Av Ida von Rosen - 17 december 2008 23:58

Som vanligt när man gör någonting i en form utan avtagbar botten så är det ett fruktansvärt sjå att försöka få ut innehållet ur formen. Så även idag. Efter 12 timmar eller så i kylen skulle jag få ur fudgen ur formen. Jag bankade formen i skärbrädan, slog på den, försökte gräva med stekspaden, böjde formen mm. Vi höll på rätt länge, jag och min lille medhjälpare S. Tillslut fick vi ut fudgen och skar den i bitar.


Vi fick ut drygt 40 bitar istället för 30 som det var enligt receptet.


Nåt fel måste jag ha gjort dock, för fudgen blev väldigt kladdig. Jag funderar på om det var för att den fick telna i kylen, i receptet står det inget om kyl, utan jag gjorde som jag brukar...



För att ändå kunna äta fudgen slog vi in den i bakplåtspapper.


Här är min medhjälpare. Han grimaserar alltid på bild.


Som medhjälpare får man förmånen att slicka skålarna. Då kan även mamman passa på att ta en bild utan grimaser.


Jag kan för övrigt tala om att fudgen är jättegod även om det är kladdig!

Ovido - Quiz & Flashcards