Alla inlägg den 16 december 2008

Av Ida von Rosen - 16 december 2008 22:58

Receptet kommer från Norrmejerier. Superlätt att göra. Det enda tråkiga är att man inte kan äta de på en gång. Fast man kan förstås slicka kastrullen...


Blanda grädde, socker och smör i en tjockbottnad kastrull.


Låt koka långsamt i ca 5 minuter under omrörning.


Ta kastrullen från värmen och ha i chokladen. Rör tills chokladen har smält.


 Nu ser det gott ut!


Häll chokladen i en väl smord form. Receptet säger 20*20 cm, men jag har ingen sån, så det blev en brödform istället. Huvudsaken är att formen itne är mycket större än de angivna måtten.


Nu står formen i kylen, uppdatering kommer imorgon.

Av Ida von Rosen - 16 december 2008 22:35

Nu har jag jullov och har gått in i julmode. Då måste självklart bloggen pyntas också.


Jag älskar julen!


Idag blev det chokladfudge. Den står i kylen och ska stelna tills imorgon. En del ska norröver. Receptet kändes väldigt enkelt och smeten blev god. Imorgon får vi se hur den blev på riktigt.


Sen blir det pepparkakshus, chokladtryffel och knäck också. Och så ska jag inte glömma att fixa lite julklappar. På fredag blir det julklappshandel, men eftersom jag vet precis vad jag ska ha så blir det nog inte så stressigt. Särskilt inte om jag åker in tidigt på fm.

Av Ida von Rosen - 16 december 2008 22:23

Den nya omröstningen är vilket tillbehör som är viktigast under julen. Svara gärna!


För mig är det viktigaste att få vara med familjen och ta det lugnt. Förutom det älskar jag att pynta och pyssla, och nångång när jag får ett hus ska det bli lika fint som hos Charlotte på Ekvalla.

Ovido - Quiz & Flashcards