Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Styvsvärmor

Av Ida von Rosen - 6 december 2008 21:11

Kan det egentligen bli värre? En styvmor ska ju inte vara särskilt kul att ha, titta tex på askungen och Snövit. En svärmor ska ju inte heller vara särskilt skoj. Om man då har en styvsmärmor så måste väl det var värst?


När min svärfar skiljde sig från sin förra fru var både jag och min man jublande glada. När han sen träffade en annan kvinna så blev vi glada, hon verkade så mycket bättre. Men nu, jag vet inte. Jo, visst, hon är bättre, men hon får mig konstant att känna mig som en dålig mamma och människa. Några exempel:

*Vi sitter och äter lunch och jag beställer in en ordentlig måltid eftersom jag är ordentligt hungrig. Hon beställer in en tomatsallad, sen tittar hon på min mat och säger "Äter ni alltid sådär mycket till lunch?" med en snorkig min.

*Vi är och prover kläder och jag säger att jag hemma är en strl 38 varav hon snörper på munnen och frågar personalen i affären om en stl large när jag tittar på ett plagg.

*På väg hem nu så står en marshall utanför dörren och jag (med V på armen), min syster (A) och min man går ut och lilla S följer med. Jag stannar och pratar med min styvsvärmor (SV) och sen hör jag säga "Nej, SHIT, S! NEJ!" och tittar dit. Då har lilla S stoppan in en liten plastfigur i marshallen och är på god väg att bränna upp sig själv. När jag ger SV plastfiguren säger hon till mig "Ja, man måste hela tiden ha koll på sina barn."Klart man behöver det, men vi var 3 vuxna ute och jag hade V på armen och var övertygad om att K och A hade koll på lilla S. Men ändå är det mig hon "skyller" på. Men det är ju klart, jag är mamman...


Hon är en typisk kvinnlig mobbare. Insinuerar och backstabbar. Och så ska jag kanske tillägga att det är inte bara mig hon gör så med, utan mot en hel del andra också.

 
 
Charlotta

Charlotta

6 december 2008 22:43

Hej Ida! Hoppas du mår fint. Blev förvånad att se att du länkar till mig. Visste inte ens att du läste i min blogg. :generad:

kram Charlotta

http://www.ekvalla.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida von Rosen - 5 mars 2009 11:37

Från och med idag hittar ni mig på:   http://zandrama.wordpress.com   Jag hoppas såklart att ni fortsätter följa mig och min jakt på ett miljövänligt liv.   So long!  zandrama ...

Av Ida von Rosen - 4 mars 2009 22:20

Nu har vi skrivit kontrakt på huset. Inflyttning om knappt 4 månader.   Dags att sälja lägenheten. I helgen blir det till att städa, för på måndag är det fotografering. 15 och 22/3 är det visningar här och så hoppas vi såklart att lägenheten säljs så...

Av Ida von Rosen - 2 mars 2009 22:22

Väldigt läskigt och samtidigt väldigt spännande är det. Det är inte klart till 100%, men på onsdag morgon skriver vi kontrakt på ett rad/kedjehus 400 meter från där vi bor nu.   Precis utanför tomten finns en sandlåda och lite gungor. Lagom långt bo...

Av Ida von Rosen - 1 mars 2009 23:35

Enligt kalendern är det vår nu.   Ute är det -6,6 grader kl 23.30 och nästan 2 dm snö.   Enligt SMHI är det vår när dygnsmedeltemperaturen ligger över noll grader.   I solen på dagarna märks det att våren är på gång, likaså på humöret.   Imorgon, oc...

Av Ida von Rosen - 25 februari 2009 23:31

Gårdagen kom med dödsbud. En nätbekant somnade in 16/2 efter att ha kämpat mot cancer.   Efter sig lämnade hon man och tre små pojkar.   Det är tomt. Trots att vi knappt kände varandra är det tomt. En mamma, vän, fru, och förebild har gått vidare all...

Ovido - Quiz & Flashcards